31 december 2009

final i årskrönikan 2009

2009 for dummies: Det blev som vanlifr mycket karaoke och hotellfrukostar, men också regelbunden träning och söndagsmiddagar med mina föräldrar. Två personer lämnade jorden, min mormor Astrid och min vän Elin, samtidigt gjorde ett par bebisar entré i bekantskapskretsen. Livets cykel. Jag plockade både vuxenpoäng (sålde bostadsrätt, blev sambo i Hägersten) och kickar (90m bungyjump mot gruset i Pride Park). Och framför allt så blev jag och min vän Anna gravida efter att ha jobbat på det hela året!

Final i "Årets"...
panelsamtal/föreläsning: De arga bögarnas återkomst
bok: Hemliga pappan av Andreas Ekström
skiva: Paloma Faith - Do you want the truth or something beautiful
film: Lars and the real girl
radio/tv-program: The 4400
engagemang: Zaida Cataláns personvalskampanj
mediemedverkan: Fotografering, No tears for queers
bar/klubb: K Karaoke
resa: Thanksgiving i New York och Michigan
konsert/scen: De tre musketörerna

Bonusrunda, "Årets..."
Lista: De 100 bästa låtarna på 00-talet
Spel: Settlers
Monster: Jag själv, med böld i ansiktet
Hashtag: #fail
#Fail: Böter
DJ-gig: Olivias 13-årsdisco och Burmeister under Almedalsveckan
Projekt: Att bli gravid
Seglivade: Bloggen
Ointegrerade grupp: Männen
Politiska comeback: Kärnkraftsdebatten
Kick: Bungyjump
Återförening: Klassträffen
Värvning: Peter Sunde, Sasja Beslik, Carl-Martin
Valrörelse: EU-valet
Äntligen: Könsneutrala äktenskap
Framtidsplan: Polis
Hyllning: How I met Maria Ferm

I backspegeln: 2008, 2007, 2006, 2005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar