4 mars 2009

Välkommen Peter!

Det är inte bara kvantitet i att De Gröna ökar i medlemsantal, det är också starka namn som blir nyfikna gröna. Sist jag outade miljöpartister var det Johnny och Helena som gått från LUF till Liberalerna de Gröna. Den här gången är det någon som snarare gått till Solidaritetspartiet de Gröna.

Peter Sunde, uppmärksammad i The Pirate Bay-rättegången, skrev på sin blogg igår att han är miljöpartist:

Även om jag kanske är mer vänster än deras genomsnittsväljare så driver de många viktiga frågor och har en vettig intern struktur som ger mig känslan av att jag kan få påverka. Jag hoppas det kommer bli fallet också! (mp)s
politik kring integration, jämnställdhet, vapenexport, energipolitik och inte att förglömma internetfrågor känns verkligen i linje med min egen!


Gröna bloggare: Maria och Jakop, Karin, Christian, Zaida, Jimmy, Joakim. Fler: TT/Aftonbladet, Frihet, fildelning och feminism, opassande, Leo Erlandsson

4 kommentarer:

  1. Hej Anders!

    Är Miljöpartiet så öppet att deras medlemmar får stötta andra partier, genom att exempelvis skänka pengar?

    SvaraRadera
  2. Anonym10:01

    Hej,

    vi har faktiskt inte ens något förbud mot dubbla medborgarskap. Det enda som gäller är att man inte får kandidera i val för andra partier.

    SvaraRadera
  3. Förbud mot dubbla medborgarskap, det är det väl ändå inget parti som har? (fast vad vet jag hur det ser ut på högerkanten)

    Menar du dubbla medlemsskap? =)

    SvaraRadera
  4. Haha, snacka om att ta partibok på högsta allvar. :)

    SvaraRadera