5 oktober 2009

bloggen tillbaka?

[soundtrack: Update your blog - Alex Arrowsmith]

I veckan ska jag hålla i ett pass om press och sociala medier med Elisabeth Richter på MP Stockholms politikerutbildning. Jag tänkte att det kan vara en bra spark i rumpan för att dra igång bloggandet igen.

Jag har inte använt bloggen sedan slutet av augusti. Och då var det bara en kort seyour efter en vår och sommar med rekordfå (?) inlägg. Det har varit skönt att ta pauser. Det känns att det finns potential för lite nyförälskelse. det känns också som att min syn på föräldraskap, transpolitik, sociala medier och huruvida man ska få strunta i sin egen klimatomställning för att man är ett rikt land ligger på tur för att bli behandlade i bloggen.

Jag tror att bloggande generellt tappat lite av sin charm i nätkommunikationen, tack vare mikrobloggande och smarta användningar av sina nätverk i andra sociala medier. Men bloggen är oslagbar för att kunna få formulera sina budskap i lite längre resonemang - utan att för den sakens skull tappa möjligheten till interaktion.

När jag började blogga 2005 var det den enda nätnärvaro jag använde mig av. Nu ska den hitta sin plats i andra feeds och sätt att diskutera och sprida information på nätet.

Jag har fortfarande en hel del saker jag vill prata om.

1 kommentar:

  1. Anonym19:58

    Välkommen tillbaka! Ser fram emot att läsa kommande inlägg. /Jimmy

    SvaraRadera