31 december 2009

Cue 2010

Förra året såg jag mest fram emot valrörelsen, en fantastisk Stockholm Pride och en Hälsingesommar. Det blev en succévalrörelse, ett normkritiskt Stockholm Pride och ett par sköna Hälsinglandsresor. Men det var andra saker som skulle definiera 2009.

Trots allt som hänt känns det dock som att 2009 bara var förspelet till vad som komma ska.

Jag känner att 2010 har all potential att bli helt fantastiskt. Jag ska bli pappa i mars - en livsvändning så stor att jag inte tror att någon är beredd på hur mycket som förändras, allra minst jag. Miljöpartiet ser ut att göra sitt bästa val någonsin, både på riksplanet och framför allt i Stockholm - det första har bäring på min arbetssituation och det senare på min fritid och egna politiska ambitioner. Dessutom blir jag nästan kollega med en gammal vän - som dessutom också ska bli pappa - och två andra vänner ska gifta sig. Popkulturen verkar dessutom gilla mig - Losts avslutande säsong, den första delen i en ny Scream-trilogi har premiär och Stephen Simmonds släpper ny skiva.

Från mig till er alla ett fantastiskt fint 2010.

Det här blir för övrigt den här bloggens sista inlägg.

1 kommentar: