29 december 2009

årskrönika 4/10: årets mediemedverkan

Under året har jag känt att det kliar i fingrarna efter en egen politisk plattform. Det var mycket därför jag valde att ställa upp i MP Stockholms provval, för att åter igen få en bas för mitt eget politiska engagemang - inte bara som tjänsteman. Och för att kunna använda media för att nå ut med gröna budskap. I år har det varit lite tunnare med det, och jag har fått lov att kvotera in fototillfällen i listan över mediemedverkan för 2009.

Personporträtt i HT: Hudiksvalls Tidning ringde i somras och förklarade en porträttserie av "Hudiksvallsprofiler" som de ville göra under sommaren. Temat var att packa Hudiksvall i en låda, en låda som senare skulle bli en del av en utställning. Det blev ett trevligt samtal om Hudiksvall, engagemang och mig själv och en trevlig intervju i papperstidningen.

Fotografering, No tears for queers: Produktionen bakom föreställningen No tears for queers sökte hbt-modeller för sin affischkampanj. Klart man ställer upp. Om inte annat så var det ett tillfälle att få bli fotad av Elisabeth Ohlsson Wallin.

Självklart ska Sverige anpassas till muslimer: En artikel jag känt för att skriva länge. Grunderna i integrationen, att samhället anpassas efter en förändrad demografi, kanske något tillspetsad för att driva fram de hatiska kommentarer som jag tycker avslöjar vad invandrarhatet i Sverige bygger på - en ovilja att förstå och ta till sig.

I backspegeln: 2008, 2007, 2006, 2005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar