26 december 2007

årskrönika 4/10: mediehorande

Varje år lyckas jag ju figuerar medialt i något sammanhang. 2007 kretsade en del kring HBT och en del kring klädnormer...

Kepshypen: Miljöpartisten Yuri Silva hade keps på sig och blev mobbad på nämndsammanträdet. Självklart gör jag en stödaktion. Men att det skulle bli medieuppbåd från 9 på morgonen, kameror utanför nämndmötet och intervju i P3 hade jag inte väntat mig...

Homo-anmäler mitt gym: Mitt gym hade heteronormativa regler för medlemskorten. Självklart gör jag en grej av det och får för en gångs skull både Sydsvenskan och Kvällsposten att haka på något som en miljöpartist gjort.

Glenn Hysén: Av hela Pride-spektaklet, där jag verkligen stod mitt i mediestormvinden, så kommer Hysèn-följetongen att minnas mest. Just då var det hysteriskt, nu i efterhand är det extremt skickligt mediearbete. Vi fick Aftonbladets löp dagen efter Bergman dött. Bara en sån sak.

I backspegeln: 2006, 2005.

Andra bloggar om keps, Glenn Hysèn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar