26 december 2007

årskrönika 5/10: TV-program

2007 kan vara året jag sett minst TV på ett decennium. Men det hindrar en ju inte från att se TV-program. DVD-TV-boxen har på allvar gjort sitt intrång i folkhemmet och det är svårt att dra gränsen mellan film och dumburk nuförtiden. Samtliga tre nominerade i årets TV-program har jag framför allt följt på något annat sätt än att sätta på rätt kanal vid rätt tidpunkt.

Lost (TV4/Pirate Bay): Efter en nedåtgående trend i säsong två så gjorde Lost en ordentlig comeback i slutet av säsong 3. Sjukt bra twist-TV! Jag kan inte svälja att sista avsnittet inte sänds förrän i maj 2010!

Mullvaden (Kanal 5): En mer efterlängtad TV-comeback blir svår att finna. Redan i början av seklet sa jag till Kanal 5`s dåvarande presschef: "om ni tar tillbaka Mullvaden så lovar jag att ställa upp i en dokusåpa!"

Angel (TV6/DVD): Efter att Buffy tog slut tröstade jag och Junn oss med de fem säsongerna Angel på DVD. Efter en 2-3 säsonger märkte vi att den här serien kunde stå på egna ben. Maken till karaktärsutveckling har jag nog inte sett...

I backspegeln: 2006, 2005

Andra bloggar om Lost, Mullvaden, Angel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar