28 december 2009

årskrönika 2/10: årets resa

I år har jag fått återse en stad som jag längtat tillbaka till och fått se en annan drömstad för första gången. Dessutom har jag fått se Norrland ordentligt med 30årsfest i Abisko, bröllop i Arjeplog och två sommarresor till Hälsingland - både midsommar i Alsjö och klassträff i Bergsjö. De tre nominerade är...

Påsk i Berlin (mars, med Tobias och Fredrik): Borde vi inte åka till Berlin? Jo, tyckte jag och två av mina bästa vänner. Vi tog en långlånghelg kring påsk och intog i en skön lägenhet i läderbögsdistriktet. Och de skönaste homoklubbarna som staden kunde erbjuda. Kvalitetstid i en kvalitetsstad.

Midsommar i Alsjö (juni, med Anna, Åsa, Gustav och Jonas): Jag vet inte om det var sällskapet, sommarens första nattbad, den öppna spisen, ridturen genom regnet, snapsen - eller den lilla stugan. Men det kan ha varit den mest idylliska midsommaraftonen hittills.

Thanksgiving i New York och Michigan (november, med Anna): New York är en av de få städerna jag drömt om att få besöka. Så när Anna föreslog att fira thanksgiving med hennes släkt i Michigan och dessutom hinna med New York på vägen dit så var det inget svårt val. Några dagars storstadsliv och en långhelg med stora tjocka släkten Skoglund var precis vad jag behövde i november.

I backspegeln: 2008, 2007, 2006

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar