25 december 2008

årskrönika 2/10: årets resa

Även om jag i perioder varit mer hos X2000 än i min egen lägenhet så har utlandsvistelserna varit färre. Jag kom hem från min syster i Bangkok i januari och sedan Inför 2009 önskar jag mig billigare Europatåg och en resa till Indien för att hälsa på mina nyfunna vänner. Här är 2008 års avstickare från vardagen:

Bryssel (januari): Feministiskt initiativ bjöd in på Brysselseminarium som ett gäng gröna åkte på. Självklart tittade vi till den irländska puben. De har fortfarande inte lagat trappräcket...

Gran Canaria (okt/nov): Dåligt koldioxidsamvete eller inte, att ta en sista minuten med de närmaste och käraste var ur ett självbevarelseperspektiv ett bra beslut. Svettiga solstolar och böcker på dagarna, friterade middagar och karaoke med engelsmän på kvällarna och goda nätters sömn på nätterna.

Bryssel (nov): Valplaneringsmöte med De Gröna i Europa och Sverige gav både nyttiga samtal, dragningar och en del träsmak. Men framför allt bra pepp inför valrörelsen 2009!

I backspegeln: 2007, 2006

1 kommentar:

  1. Anonym09:35

    Mycket härligt har hänt på den där irländska puben.

    SvaraRadera