31 december 2006

#1000 - Best of andwal (2)

Eftersom vi närmar oss de 1000 blir det en volym 2 av #500, som sammanfattar vad den här bloggen egentligen handlar om.

I juli tyckte jag att Happy Planet Index var spännande men var förbannad på Herr Federley. Jag citerade Schlaug och Frerot, lyssnade på Mp Umeås valjingel. Och det här hamnade tydligen i CUFs intranät. I augusti gick det sämre än väntat på Företagarnas test, men jag fick glädja mig åt gröna framgångar hos Djurens rätt och på Qruiser. Jag redde ut det här med bensinskatten och blev själv hypad i Grön Ungdoms medlemsutskick. Och så blev jag ju efterlyst! I september hade jag lite mindre tid till bloggen, men jag noterade glatt att RBUFs kampanj drog igång. Jag var speptisk till en del unga kandidater, men fick en komplimang av en annan. Till sist nådde vi alla mål, och mer därtill i skolvalen. Det trista var att SD gick framåt, med den här politiken. I oktober var jag stolt över Dante och Linköpings Bränn Ken-aktion. Jag hittade en gammal film på mig själv. Skrev lite längre om EGP-kongressen, blodgivning och tillväxt. Och så retades jag med Folkpartiet. I november hade jag det stora SD-tjafset, här och här. Mitt queerengagemang återväcktes och jag bjöd på mellanstadiediscofest. En gubbe fick svar på tal. Jag gick igenom våra nya ungdomsförbundsordföranden, med årets fyndigaste rubrik. December var det spurtbloggning för att nå 1000 inlägg på nyårsafton. Självklart skrevs det en årskrönika. Allianshyvlingarna tillföll C och en och samma kristdemokrat en och två gånger. Jag blev Willov i ett poppis Buffytest och började med 2007 års adventskalender. Och klippte mig. I mitt tusende inlägg blickade jag fram emot 2007 och önskade ett Gott Nytt år!

To be continued, in 2007

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar