27 augusti 2006

ingen företagare

Företagarnas hemsida kan man nu läsa deras ambitiösa kartläggning av alla riksdagskandidater, med personliga kommentarer. De tycker att jag konkretiserar i hög grad vilka typer av frågeställningar relaterade till företagande som han skulle vilja driva om han blir invald i riksdagen. Bland annat vill han se riktade satsningar på gröna jobb och företag. Inom ramen för detta vill han sänka arbetsgivaravgiften till 10 procent för den först anställde i enmansföretag. Kandidaten har egen erfarenhet av företagande. Med 65 poäng hamnar Wallner under genomsnittet för miljöpartister som har besvarat enkäten.

Jag och Rasmus är djupt kränkta av den låga poängen vi fått, vi som känner oss så liberala... :) (Johan tar det hela med ro)

Trist att det var en kartläggning med så snäva "rätta svar". Bättre tillgång till kapital och förstärkt internationell konkurrenskraft är inte lösningen på allt.

3 kommentarer:

  1. Hej Andwal! :)
    Jag är just nu helt lost i detta val och överväger att rösta på andra alternativ än det jag brukar.

    Jag undrar vad du och Mp motiverar vårdnadsbidraget som mp vill införa. För mig är det så långt ifrån en god jämställdhetspolitik som man kan komma.

    Vad tycker du? Kan du itne ägna ett blogginlägg åt detta. Jag är grymt intresserad eftersom jag överväger att rösta på mp men detta gör att jag tvekar.

    SvaraRadera
  2. Mp vill inte införa vårdnadsbidrag. Vi vill ge ett bidrag för småbarnsföräldrar som vill gå ner i arbetstid, 1500 kronor som ska skattas. man måste gå ner till minst 75% och båda föräldrarna ska samtidigt kunna göra det. Det är alltså sänkt arbetstid, med ekonomisk kompensation.

    SvaraRadera
  3. One blogpost coming up.

    SvaraRadera