7 juli 2006

#500 - Best of andwal

Så var det dags att blicka tillbaka på 500 inlägg. Aldrig kunde jag ana vad en försynt comeback i bloggosfären skulle innebära...

I oktober bloggade jag om queer barnuppfostran och dissade Paolo Roberto. I november pratade barn om peter, jag vek ut Kristins och Åsas föräldrar och dissade en sexistisk gubbe. December var månaden då jag hittade mina lookalikes, spanade på alliansen och sa hej då till morfar. Och skrev en ambitiös årskrönika, förstås. I januari hittade jag äntligen texten till Trasdockorna (milstolpe för mig), krävde ungdomsförbundens avhopp och lärde ut framstjärtsdansen. Missa inte heller blondinskämtet, även om det är snott. Februari kantades av lite nederlag: brist på kulturell kompetens och recenserat misslyckat raggande. Jag queerläste min telefonlista och tyckte att några svennar gjorde bort sig. Sen kom mars då jag roades av PeaceQuests möteshandlingar och Mariah Carey, blev erbjuden en plats i Sexinspektörerna, gav rosor till andra partier och var sur på andra nämndemän och svenne-almanackan. Väl i april blev jag glad av QX, gissningsleken, svengelska och roliga partier. Och så missade jag sista Vänner. Igen. Första 2006-soundtracket släpptes. I maj var jag på kongress och sms:ade, roades av pungen och funderade på grön feminism. Drömde konstigt, fick konstig frukost och konstiga Geni-frågor. Så blev det juni och andra soundtracket släpptes. Jag fick mystisk post, fascinerades av igelkottar, Tv4+ och Alliansens skolpolitik. En gubbe blev irriterad på mig. Och nu är vi framme i juli, då jag tyckt väldigt mycket om en kvinna och tyckt mindre om en annan.

Så... Vilket är ditt minne av andwal.blogspot.com? Dela med er!

5 kommentarer:

  1. bästa minnet är förstås första gången jag blev citerad.

    SvaraRadera
  2. Nu fattar jag varför du skrivit så många korta, innehållslösa inlägg de senaste dagarna, du suktade 500-gränsen! :)

    jag gillade också när jag blev citerad såklart, orkar inte leta fram det och länka nu bara.

    trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hey, ingen kallar mina inlägg innehållslösa i min #500! ;)

    SvaraRadera
  4. Mitt roligaste är när jag träffade Johan på Hultsfred och insåg att anledningen till att jag kände igen honom var för att jag läst det han kommenterat i din blogg. :) (Johan skrev för övrigt om det i sin blogg han också...)

    SvaraRadera
  5. Anders blog som community. Jag gillar't.

    SvaraRadera