8 maj 2006

när frukosten tar priset

Har spenderat helgen i Göteborg, för ett möte med Grön Ungdoms riksvalgrupp. När Göran blev utnämnd till frukostansvarig för mötet skickade han ut ett mess till gruppen, "några särskilda önskemål"?

X-generation som jag är svarade jag direkt "jo, tack - chokladfondue, sprödbakade kex bakade med havssalt och olivolja samt färskpressad druvjuice", raderade mailet och tänkte inte mer på det.

Men när jag kom till lokalen i lördags morse står en kastrull smält choklad uppblandad med vegangrädde, en hög med olivdigestive och Göran sitter och pressar vindruvor med ett stort leende på läpparna.

7 kommentarer:

  1. vilken karl! :)

    en rolig görananekdot är att någon har googlat på "göran hådén" och kommit till min blogg.. haha!

    SvaraRadera
  2. Anonym21:53

    ååh varför är jag inte förvånad ;)

    SvaraRadera
  3. ibland älskar jag Göran Hådén.

    SvaraRadera
  4. haha, det var ett kul inlagg, och en kul goran-anekdot från systern min. Goran ar for go' han!

    SvaraRadera
  5. Han glömde dock skölja vindruvorna innan han pressade dom. Hoppas han tvättade händerna.

    SvaraRadera
  6. haha det var det roligaste idag! vi borde rekrytera honom till malmö!

    SvaraRadera
  7. men det funkar ju inte ifall ni malmö snor alla.

    SvaraRadera