8 maj 2006

läskigaste dokumentet hittills

Jag tycker att Dokument:inifrån-dokumentärerna om riksdagspartierna har varit väldigt snälla hittills. Moderaterna fick en reklamfilm för "nya moderaterna", kd fick visa att de gör upp med pingströrelsen. Vi gröna fick en medborgarlönsdokumentär, som ändå var helt ok. Vänstern såg jag aldrig.

Men det var läskigt att se Folkpartiet utan byxor igår. Jag vet inte om man kan säga "populism" fast med andra ord på så många andra sätt. Jag kan tänka mig att LUF blir det första ungdomsförbund i Sverige som bryter med sitt parti.

8 kommentarer:

  1. Anonym08:18

    Jag tror det dröjer i så fall. Deras ordförande är ganska duktig på att spegla allt som är läskigt med folkpartiet...

    SvaraRadera
  2. Anonym08:19

    Förlåt, nu slarvade jag och överdrev en aning. "Allt" ska vara "det mesta".

    SvaraRadera
  3. Det kommer en grön rapport om ungdomsförbund vs partier inför valrörelsen, LUF får passa sig...

    SvaraRadera
  4. Bryta sig ur?

    Låter det som en lockande grej, inte mig emot.

    Det kommer förmodligen inte att ske, men det finns ju många andra sätt att engagera sig än partipolitiskt...

    Som tur är.

    SvaraRadera
  5. om LUF skulle bryta sig sej ur skulle vi ju få ett radikale venstre i sverige.

    eller oxå kan de flesta gå med oss.

    SvaraRadera
  6. Gud, ja, Sakine. Och det bästa är kanske att dränera (fp) på alla liberaler så kan de sänka sig själva.

    SvaraRadera
  7. Anders, hmm...alternativet skulle kanske vara "Liberala Partiet", som är ett gäng tokiga dogmatiker.

    Övriga borgerliga partier känns lagom intressant (& kd skulle jag inte rösta på även om jag fick betalt - detsamma gäller s).

    Mp är så pass röda att det inte skulle funka för många lufare, även om man delar inställning till livsstilsliberalism.

    Vi får se hur det hela slutar, blir en spännande valrörelse iaf.

    SvaraRadera
  8. Verkligen, både före och efter valet.

    SvaraRadera