9 maj 2006

dream a little dream of me (01)

Inatt drömde jag att jag hängde på McDonalds för att Anneli Rannamaa jobbade där. Strax utanför dörren satt världens sötaste hundvalp och frös i snön. När jag frågade var den kom ifrån sa Anneli att det var den nya presenten i ett Happy meal, men att många barnfamiljer inte ville ha någon hund och lämnade den att dö. Hon hade redan adopterat en, försvarade hon sig med.

Förskräckt plockade jag upp den och beklagade mig för Carl Schlyter, som också var där. Han kontrade med att det stora problemet var att McDonalds var så toppstyrt och inte tillät nationella variationer på Happy Meal-leksakerna.

Sen började hundvalpen prata och bad om saft. Då vaknade jag.

4 kommentarer:

  1. Relevant frågeställning.

    SvaraRadera
  2. antingen sover du för mycket, eller så tänker du för mycket politik...

    SvaraRadera
  3. Anonym22:33

    Vad sött. Jag blir faktiskt lite imponerad.

    SvaraRadera