26 april 2006

smygläsning av QX

...och ett brett leende på läpparna sprider sig när jag scrollar pdf:en.

På sida 7 listar QX-redaktionen vad de önskar sig av Stockholm Pride 2006. Och en av punkterna lyder: "2005 var Pridehouse en vinnare. Bra lokaler, fantastifulla föreläsningar och spännande gäster. Och vi älskar att man inte bara riktade sig till patriarkathatande Pernilla och queera Qvintus. Vi vet att det ofta är ljusår mellan schlagerbögen och många som hänger på Pridehouse. Men förra året var ni såå bra på att föra dessa närmare varann. Lika bra i år igen?" Jag blir helt fantastiskt glad över att till och med de inte glömt mitt, Sofias och resten av Pride House-gruppens slit och vad vi lyckades med.

Sen scrollar jag ner till sida 48 och Helenas "You give gay people a bad name" och avslutar på sida 53 där först Johan får en halvsida om sitt vernissage 19:e maj och hur hans sexualitet påverkat hans skapande, "man kan, och bör, objektifiera mannen". Jag blir så stolt. Och så avslutar Jun med reklam för nya butiken Happy på samma sida.

Qruiser är intranätet. QX är personaltidningen.

1 kommentar:

  1. Anonym11:20

    jag har hittat fördelen med att alla mina kära flyttar till malmö: stockholmscentreringen i qx och Kom ut upphör!

    SvaraRadera