4 juli 2006

okunnig inom feministiska frågor?

Hm. Idag har Wiveca Holst (Sveriges kvinnolobby) i en mailväxling kallat mig för okunnig i feministiska frågor för att jag menar att kvinnoförtryck på grund av citatet "Vem är mest privilegierad - en svart, homosexuell, rullstolsbunden man från underklassen eller en vit,
heterosexuell, ej funktionshindrad kvinna från överklassen?
"

Hon menar också att De Gröna är ett tröttsamt och blindt parti för att vi vill samla JämO, HomO, HO och DO i en skarp diskrimineringsmyndighet. Missa inte vårt seminarium på Pride.

7 kommentarer:

  1. 1. Freddi Westerlund (Queer Underground) - en vit, bisexuell, funktionshindrad, fjollig kille från medelklassen - tycker att du är kunnig inom feministiska frågor.

    2. Folkpartiet vill också samla JämO, HomO, HO och DO i en skarp diskrimineringsmyndighet. Mittenregering?

    SvaraRadera
  2. Hm, fast det heter rullstolsburen. Så funkiskompetent var jag ju inte.

    Haha, jag är på. Det vet du. Men no way att ni får integrations- eller justitieminister.

    SvaraRadera
  3. Det kan vi leva med, för allas bästa.

    (Men kan du tänka dig att fortsätta med Bodström?)

    SvaraRadera
  4. Det vet du också att jag inte heller vill. Men om man nu skulle lyckas få bort honom vill man ju inte byta mot en lika god kålsupare.

    SvaraRadera
  5. Nä, det är ett jobbigt dilemma det där. Ni måste ta justitie, oavsett regering. Vem blir det då?

    SvaraRadera
  6. Tja, vi har ganska många jurister i mp. Zaida Catalan, kanske? Läs t ex om integritet eller gatufester.

    SvaraRadera
  7. Jag är en trogen Zaida-läsare sen länge och hon vore onekligen friskt blod på departementet.

    SvaraRadera