18 september 2006

mp nådde alla mål!

Jag har ju varit valsamordnare för Miljöpartiet i Malmö och hade tre ganska höga resultatmål att sträva efter: fördubblade mandat. Fyra mandat i kommunen, två i regionen och 1 riksdagsmandat som vi saknat hittills.

Under natten stod det klart att vi lyckats med alla tre!

* Kommunvalet 5,6% 4 mandat (2002 3,8% 2 mandat)
(Starkaste distrikt Möllevången 4, där vi blev största parti med 25,7%)

* Region Skåne 6,0% 2 mandat (2002 3,8% 1 mandat)

* Riksdagsvalet 6,0% 1 mandat (2002 4,3% 0 mandat)

Vi kan inte vara annat än fantastiskt nöjda!

(Fler kommentarer: Jakop, Rasmus, Jimmy, Kristin, Johan, Zaida)

9 kommentarer:

  1. Mp-siffror från Göteborg:
    Kommunvalet: 7,8 % (värst är att Sd kom in med ett mandat)
    Västra Götalandsregionen: 7,9 %
    Riksdagsvalet: 8,4 % (2 mandat istället för 1 som tidigare, vilket jag glädjer mig åt eftersom jag röstade på kandidat nr 2)

    Min valkrets: 13,3 % till kommunen, 14,3 % till regionen och 7,6 % till riksdagen (där det sistnämnda antagligen beror på att borgerliga Västra Frölunda hör till min valkrets)

    SvaraRadera
  2. Anonym13:50

    Bra jobbat Anders! Verkar som vi gått starkt framåt i alla storstadsregioner.

    SvaraRadera
  3. Anonym14:14

    I min valkrets, som i princip består av mitt hus eftersom här bor nästan 1400 personer, så fick ni 13,8% och vi 4,5%.

    SvaraRadera
  4. Anonym15:59

    Grattis!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Eftersom jag bor i Umeå så kunde jag inte hjälpa er så mkt i Malmö, men väl i riksdagen...

    SvaraRadera
  6. Grattis!!
    Jag rostade inte pa Mp men ar jatteglad for er skull!
    Nu blir det fyra ar av helvete, sen tar vi tillbaka makten!

    //petra (v)

    SvaraRadera
  7. Ett stort grattis till Malmoe!

    SvaraRadera