18 december 2006

adventskalender á la andwal

Undrade vid frukosten varför ingen gjort en samlingsskiva som adventskalender, dvs en låt för varje dag. Så då gjorde jag det. (20-24 var svårast)

1 "One" - Mary J Blige & U2
2 "Just the two of us" - Will Smith
3 "Three little birds" - Bob Marley
4 "Four big speakers" - Whale feat. Bus75
5 "Handens fem fingrar" - Lisa Nilsson
6 "Six feet under" - No Doubt
7 "Seven days" - Craig David
8 "Eight days a week" - The Beatles
9 "Cloud number 9" - Bryan Adams
10 "Dom tio budorden" - Feven
11 "En grej som hände för elva år sen" - Doktor Kosmos
12 "Innan klockan slagit tolv" - Bo Kaspers orkester
13 "13" - Håkan Hellström
14 "Fourteen" - Beat Happening
15 "Fifteen feet of pure white snow" - Nick Cave and the bad seeds
16 "Sixteen" - Le Tigre
17 "17 again" - Eurythmics
18 "Blooming 18" - Ace of Base
19 "Hey nineteen" - Steeley Dan
20 "Twenty-twenty surgery" - Taking Back Sunday
21 "Twenty one" - Cranberries
22 "Twenty two" - Bad Cash Quartet
23 "Twentythree" - Yellowcard
24 "Twenty four seven" - Artful Dodger feat. Melanie Blatt

Så - vilka låtar skulle ni byta ut? Spamma mina kommentarer!

Andra bloggar om advent, adventskalender.

12 kommentarer:

  1. alltså, "13" är ju en bra låt. fast där finns ju oxå "tretton trappor upp" med Lars Winnerbäck ifall man så önskar.

    i övrigt ber jag att få återkomma. har du kollat så alla tjugufyra låtarna får plats på en åttiminuters skiva då?

    SvaraRadera
  2. Anonym17:49

    jag skulle byta ut "13" med håkan till "thirteen" med Big Star. Samma låt, olika språk, den senare är bättre (men jag tillhör fåtal som inte är så förtjust i håkan).

    SvaraRadera
  3. Tss..du är så praktisk, Johan.

    SvaraRadera
  4. Anonym22:50

    two doors down med Dolly Parton!
    seven nation army - white stripe

    mäh. fan vad svårt det var. vad duktig du är!

    SvaraRadera
  5. Anonym22:57

    One Hit - The Knife
    Two Guys (For Every Girl) - Peaches
    Three - Massive Attack
    (Utsökt val på fyran!)
    Fem meter upp i luften - Bob hund
    The Sixth Station - Joe Hisaishi
    Seven Nation Army - White Stripes
    It's Been Eight Years - The Radio Dept.
    9 to 5 - Dolly Parton
    Ten Thousand Years - Chicks on Speed
    Mornings Eleven - The Magic Numbers
    ...
    ...
    ...
    ...
    Für Immer 16 - Stereo Total
    Seventeen - Ladytron
    ...
    19-2000 - Gorillaz
    20th Century Girl - Pizzicato Five
    ...
    ...
    23 (C=64'er Version) - Welle:Erdball
    April 1724 Pluxus

    SvaraRadera
  6. "9 to 5" blev diskad för att den innehöll två siffror. I övrigt är jag impad, F, vilka creddiga förslag!

    Jag känner att #7 nog blir officiellt utbytt.

    SvaraRadera
  7. Anonym23:21

    Bara #7?

    #1! #2! #17 ;)

    Tack tack! Det här var så klart en uppgift jag gick igång på att lösa.

    SvaraRadera
  8. Såhär, eftersom både du och Anfield tipsar om 7 så känns den säkrad. De andra tipsen måste jag lyssna in mig på.

    SvaraRadera
  9. Anonym12:26

    Gör det du - jag känner mig helt trygg med att du köper dem så snart du hört dem ^_^

    Peaches-låten är helt fantastisk.

    SvaraRadera
  10. Anonym17:36

    Jag har planerat att göra en egen ett tag nu och har efter 3 dagars arbete fått till alla utom 3. På vissa ställen överlappar vi varande ;) http://joakimlarsson.blogspot.com/2006/12/julkalender.html

    SvaraRadera
  11. Jag har startat en trend!

    SvaraRadera
  12. Anonym14:28

    Inte den första trenden du sätter direkt ;) Jag jopbbar stenhårt på att få dem kompletta.

    SvaraRadera