11 september 2006

debatt & re:komplimang

Igår debatterade ungdomsförbunden i Skåne-Blekinge i SVT:S regionala Re:agera (mm, se programmet här). Mariana Moreira tog det gröna rodret och var den enda som pratade om livskvalitet och njutning.

Debattens all time low var när moderatorn inledde en sektion om miljöfrågor med "Har miljöfrågorna verkligen fått det utrymme de borde få?" och Mariana svarar "Nej, verkligen inte..." Sen gick moderatorn raskt vidare till nästa ämne: Arbetslöshet. Som även inledde debatten. Som man även diskuterade i mitten av debatten. Och som även fick avsluta debatten.

Efter sändningen fick jag en komplimang av Daniel Sturesson, KDU:s ordförande i Skåne. Han menade att jag var svår att debattera mot, för att jag med "trovärdighet lyckas ge sken av" att jag "varken är höger eller vänster". Word!
Då har jag lyckats få fram det jag vill. Grå eller grön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar