30 november 2006

marxist kan du vara själv

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag tycker det känns lite som på lekis, när man har ett favoritord som man använder på allt och alla man inte gillar. Som "den trasiga spaden är skunk", "din mamma är en skunk". Fast, "den trasiga spaden är marxistisk", "din mamma är marxist".

Kolla gärna in det marxistiska radioprogrammet Kalibers granskning Olikhet inför lagen där de går igenom alla domar från 2001 som rör grov rattfylla. Eller den marxistiska artikeln Fördomar finns även i rättsalarna på det marxistiska Brottsförebyggande rådets hemsida. Eller det marxistiska institutets SIFOs marxistiska mätning som publicerades av den marxistiska ICA-kuriren - Sviktande tro på rättssystemet (om vad "folket" tror och tycker).

Andra bloggar om: , , ,

11 kommentarer:

  1. Anonym00:35

    Missförstå mig rätt, men "din mamma är en sarre"? ;)

    SvaraRadera
  2. Anonym09:34

    Ich bin ein Marxist.

    SvaraRadera
  3. Vänta nu... 15 timmar utan att en SD:are har kommenterat? Ring Guinness.

    SvaraRadera
  4. Anonym19:50

    Det var KF-möte i Lund idag. Det är nog därför.

    SvaraRadera
  5. Anonym22:59

    anna hade svaret! :)

    Men visst - är man inte sd:are måste man vara antingen marxist, nyliberal, politiskt korrekt eller en kombination ;)

    Nej, så är det förstås inte, men det var ni själva (Magnus och du) som ledde diskussionen in på marxist-spåret, med hänvisningar till Sarnecki, Diesen och intersektionalism.

    SvaraRadera
  6. Eh, så intersektionalism är också marxism? Du är ju för söt.

    För övrigt kommer du inte att lyckas förolämpa mig med termen "politiskt korrekt".

    SvaraRadera
  7. Anonym09:47

    Haha, som om Erik skulle ha något behov av att förolämpa miljöpartister. Det sköter ni ju så bra själva, läser ni inte era egna bloggar?

    SvaraRadera
  8. Anonym11:18

    anders: Jag anser definitivt att intersektionalismen är marxistiskt tankegods, ja.

    SvaraRadera
  9. Åh, vad jag går igång på saklig argumentation.

    SvaraRadera
  10. Anonym15:13

    Look who's talking...

    SvaraRadera
  11. Anonym02:39

    Håller med, det är som med ord som främlingsfientlig, rasist o.s.v. de tjatas ut och förlorar sin ursprungliga innebörd.

    SvaraRadera