26 december 2008

poppis-inlägg '08

För tredje året i rad har jag dissekerat vilka inlägg som fått mina bloggläsare att engagera sig, ringa en kompis, googla mina fakta, skriva insändare... Eller, ja, i alla fall skriva en kommentar.

Det som funkar är uppenbarligen att skriva skånsk hembygdsnostalgi, dissa moderater för asyl- och miljöpolitik, formulera människors missnöje med nya glassar och fortsätta filosofera kring politiska heta ämnen som skilsmässor, bröst och kött.

1. Malmö i mitt hjärta (02-29, #17) - en kärleksförklaring till Malmö som fick 08:orna nervösa och skåningarna nostalgiska.
2. köttlobbyn vässar argumenten (09-08, #15) - om köttets klimatpåverkan och köttisars upprörda känslor kring det.
3. de gröna slopar eu-utträde (10-06, #13) - äntligen!
4. att ställa krav är att bry sig (08-26, #12) - urladdning på migrationsminister Billström.
4. var är min lakrits, GB?! (04-15, #12) - jag och mina vänner var alla upprörda över falsk glassmarknadsföring.
6. rekryterad (01-31, #11) - om min nya anställning på riksdagskansliet.
6. kritik av Mana-kritiken (01-16, #11) - ett kort försök att nyansera debatten kring Mana.
6. skilj er mera (07-23, #11) - om att samhället borde arbeta för ett ökat antal skilsmässor.

Bubblare: ...och MUF på fel väg (#10), nu gör vi politik av de bara brösten
(#10), nils är ute - vågar mp vara inne? (#10), Maria Ferm is the shit (#10), rökning - jag pallar inte... (#10), jag är ipred, den ointelligenta fildelningslagen (9), folkpartiets liberala förbund (9) och grön ideologi for dummies (9).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar