27 december 2007

årskrönika 6/10: engagemang

Som alltid har jag lyckats sysselsätta mig i någon slags livsstil à la 12h arbetsdag, uppdelat i en mindre del avlönad (eller dylikt) sysselsättning och en större del ideellt engagemang. 2007 var det tre förtroendeuppdrag som gjorde större intryck.

Partistyrelseledamot: Hela historien om hur det gick till när jag kandiderade och - mot en hel del odds blev invald - i de grönas partistyrelse finns beskrivet här. Det som sedan dess har tagit vid är fascinerande månader, på gott och ont. Jag börjar bli varm i kläderna och har lärt mig ett och annat. Mina fokusområden rättvis handel och asyl är otroligt i hetluften just nu. Som någon klok person sagt, "det är nu det börjar..."

Pressansvarig - Stockholm Pride: Att stå mitt i den mediestorm som Stockholm Pride innebär kräver sin person och jag överraskade nog mig själv i min förmåga att hantera situationen. Det är inte ofta jag säger det, men jag är otroligt stolt över pressarbetet inför och under årets festival.

Fritidsnämnden: I mitt framåtblickande mot 2007 nämnde jag min entrè på den kommunpolitiska arenan. Aldrig hade jag trott att lilla lugna fritidsnämnden där jag skulle testa mina vingar skulle ge uppskov till en sådan medial följetong och politisk hetluft. Jisses...

I backspegeln: 2006, 2005

Andra bloggar om Stockholm Pride, fritidsnämnden, Miljöpartiet de Gröna,.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar