4 januari 2007

i´m a kommunpolitiker

Igår var jag på mitt första möte med fritidsnämnden, under ledning av Lynn Ljungberg. Hon hälsade Miljöpartiet tillbaka till nämnden efter ett uppehåll sedan 1998. Jag förklarade för mina kollegor att det inte var jag som satt då. Det var nog det enda skämtet som någon drog under mötet.

Men lite kul var det också när jag gick in, hälsade på folk och satte mig på en ledig plats och Ljungberg fick förklara att "vi" sitter på den vänstra sidan och "de andra" på den högra.

Vänsterns ledamot, Carlos Gonzales, är 2:e vice ordförande och jag går tydligen in som ersättare om han är borta. Men det som lät mest spännande var undergruppen till nämnden som jobbar med utveckling av bidragssystemet. Där skulle jag vilja hamna.

Andra bloggar om fritidsnämnden, kommunpolitik

5 kommentarer:

  1. har inte ni namnskyltar runt bordet för att undvika förvirrande felsittningar?

    SvaraRadera
  2. Namnskyltar? Vad har ni för flashiga nämndmöten i Borås? Vi satt i fritidsförvaltningens matsal. :)

    SvaraRadera
  3. Anonym10:06

    Välkomna till äldrenämnden i Uppsala där vi inte bara har namnskyltar utan även tvingas använda mikrofon när vi ska prata. Jaja, jag vet att det är ÄLDREnämnden, men ändå...

    SvaraRadera
  4. i borås är allting flashigt, eller? :)

    våra namnskyltar var små pappskyltar som kunde plockas med i de fall nämnden hade möte någon annanstans.

    mikrofon låter lite... overkill. haha.

    SvaraRadera
  5. Jag ska yrka på flashiga namnskyltar och ett par omgångar "hela havet stormar" nästa möte.

    SvaraRadera