22 december 2006

årskrönikan 4/10: årets engagemang

# RVG
Grön Ungdoms Riksvalgrupp har varit det mest tidsödande uppdraget, som bland annat resulterat i GråellerGrön och helgseminarier med den gröna utomparlamentariska rörelsen. Långsiktigt, smart och otroligt lärorikt har det varit.

# Nämndeman i migrationsdomstolen
Jag var en av nämndemännen som satt i den temporära migrationsdomstolen, som nu går upp i länsrätten. Otroligt priviligierat att få påverka rättsprocessen när det handlar om människors framtid i Sverige.

# Ambassadör för Rättvisemärkt-ambassadör
När året drog mot sitt slut började jag åter få inbjudningar till skolor för att snacka fair trade - den fråga jag trodde jag skulle lyckas nischa mitt engagemang i. Kul att få hitta tillbaka till frågan.

# Valberedare
Studentkåren Malmö, Grön Ungdom Skåne och PeaceQuest riksorganisation, alla har eller ska de få Wallner-signerade styrelser/ledningsgrupper. Klart att det blir en nominering för denna viktiga och ofta undanskymda funktion i föreningsvärlden.

I backspegeln: 2005: Pride House

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar