28 december 2008

årskrönika 6/10: årets engagemang

Fram till i år har mina engagemang alltid varit roligare än min sysselsättning. 2008 vände det och nu fokuserar jag mer på mitt jobb och mindre på fritiden. Jag avvecklade uppdrag inom kommunpolitiken och andra ideella föreningar, som PeaceQuest och Röda Korsets ungdomsförbund. Men sen kom ju årsmötestiderna och andra intressanta åtaganden.

Styrelsen Stockholm Pride: Efter fyra år i den festivalarrangerande delen av föreningen har det varit lärorikt och intressant att få sitta med i den mer visionerande delen av Stockholm Pride. Vi har lagt grunderna för livet efter EuroPride, Stockholm Pride 2009, och jag hoppas få fortsätta med uppdraget även nästa år.

Valberedare Grön Ungdom Region Stockholm: Jag och min sidekick Benjamin har ännu bara hunnit genomföra ett par fyllnadsval, men jag ser med stor tillförsikt på vårens arbete med att vaska fram den gröna rörelsens framtida förmågor.

Lika Rätt-gruppen: Partiets interna Lika Rätt-arbetsgrupp bestod av undertecknad och de gröna hjältarna Yvonne Ruwaida, Jamie Bolling och Mehmet Kaplan (eller som vi brukar säga en bög, en invandrare, en funktionshindrad och en muslim). Även om jag inte längre ingår i gruppen så hjälper jag dem en del och är väldigt stolt över den motion vi producerat och arbetet som ligger framför oss.

Nej till EU-utträdeskampanjen: Inför medlemsomröstningen om EU-utträde bildades två kampanjgrupper. Lennart Olsen ledde den som spred argumentation för att slopa utträdeskravet och gjorde ett fantastiskt jobb. Mest stolt är jag över 100 gröna säger nej.

I backspegeln: 2007, 2006, 2005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar