28 december 2008

årskrönika 5/10: årets radio/TV-program

Att se TV eller lyssna på radio i realtid är uppenbarligen inte min grej, men nuförtiden finns det ju både DVD-boxar och webbsändningar att förlita sig på. Inför 2009 ser jag fram emot TV4:s take on Robinson. Kan det fortfarande funka, över tio år efter Martin Melin stod på en planka?


Brothers & Sisters (säsong 1-2, dvd): "Is he bold? A hunchback? A member of the Green Party"? Jag gillar amerikansk gråtvänliga storylines. Jag gillar bögbrorsans språk. Jag gillar pappans alla mörka hemligheter. Men jag älskar Nora och Sarah.
Och så vill jag ligga med Justin.


LOST (säsong 4, webb & säsong 1-4 dvd): Säsong 4 infriade alla förväntningar, trots författarstrejk och nedbantat antal avsnitt. Nu jäklar börjar det hända grejer och ni som inte hängt med kan antingen skylla er själva eller låna mina dvd-boxar.


I huvudet på Carolina Gynning (säsong 1, tv & webb): Jag kan inte säga att jag såg jättemånga avsnitt, men klippet där Gynning är barnvakt åt ett helt fotbollslag med barn går till historien.


Pang Prego (samtliga avsnitt, podradio & webb): Ni kanske tror att jag har humor? Att jag är en kvicktänk och kreativ tänkare. Ni har fel. Alla skämt jag dragit under året är snodda direkt från Pang Prego-redaktionen. Ni som ännu inte upptäckt det - börja plöj avsnitt NU.

I backspegeln: 2007, 2006, 2005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar