30 mars 2008

årsmötestider hey hey

Tur att jag laddade med hotellfrukost med Anna i morse, för dagen blev en årsmötesorgie utan dess like (it's that time of the year).

Först ut var Grön Ungdom Region Stockholms årsmöte, en organisation som vuxit så det knakat och professionaliserats utan dess like sedan jag tog mina första stapplande GU-steg i den (och var inte så imponerad) där för fyra-fem år sedan. Nu är de stora, decentraliserade över regionen och politiserade. Axel Sandin fick förnyat förtroende som språkrör och fick sällskap av Annika Hirvonen. Jag blev lite spontant återvald som valberedare, ett uppdrag jag senast hade 04-05.

På eftermiddagen åkte jag vidare till Stockholm Prides årsmöte där Jonah Nylund tog över ordförandeposten efter Sofia Sjöö. Jag fick både en blomma som tack för mitt uppdrag som presschef 2007 och dessutom förtroendet som ledamot i styrelsen. Stockholm Prides styrelsen ansvarar bland annat för att rekrytera den operativa festivalorganisationen och den långsiktiga utvecklingen av festivalen. Det ska bli spännande och kul att få vara kvar i organisationen men byta fokus.

Ett nytt verksamhetsår är igång...

1 kommentar: