6 mars 2007

Oj, Bengt Held!

I valrörelsen hade jag långa och irriterande diskussioner i politiska klubbar på Qruiser med folkpartisten Bengt Held. Vi var i princip inte överens om nånting. Döm om min förvåning när han i Sydsvenskan säger precis det jag kritiserar borgarna i Malmö för: att de flirtar med högerpopulism...

Held menar att Folkpartiet i Malmö släppt frågor om diskriminering ”eftersom det inte ger några röster” och vill bli ett ”anständigt” alternativ till Sverigedemokraterna, som genom att tvinga skolbarn att bara prata svenska.

Andwal om Folkpartiet i Malmö:
- våra egna barn (15/1 -07)
- ordnung macht frei (17/1 -07)
- 20/80 (4/1 -07)

Andra bloggar om Folkpartiet.

2 kommentarer:

  1. Jaså du har bara bråkat med Bengt? Jag har faktiskt kunnat ha en hel del givande diskussioner. Han har ett väldigt stort engagemang för diskrimineringsfrågor, och även att undersöka och granska långt och länge. Det beundrar jag.

    SvaraRadera
  2. Det låter kanske lite hårt, men i diskussionsklubbar hade vi en tendens att alltid hamna i direkt opposition mot varandra. I mailväxlingar däremot har det gått att komma överens om saker... :)

    SvaraRadera