4 januari 2007

20/80

Folkpartiet lyckas verkligen med att provocera de 20 procenten. Eller, i det här fallet, kanske snarare de 99. Hittills har jag bara hört ett par folkpartister vara positiva. Alla som befinner sig i den riktiga världen sågar förslaget. Jag är så irriterad att jag låter Maria (1), Maria (2) och Rasmus kommentera istället.

Igår såg jag Widman på Tv4 Öresund sitta och göra sig dum mot LUF:s Alma Tabak och gymnasieeleven Noria Manouchi.

edit: Johanna och Johan kommenterar med briljans.

Andra bloggar om Folkpartiet, Allan+Widman, Alma Tabak

5 kommentarer:

  1. ja, var det inte lite sjukt att de satte allan mot dem två?! min insändare kom in idag också. för övrigt har jag pratat med två som är halvt positiva. den ena mest för att han e liberal och går in i försvarsställning, och den andra för att han inte är särskilt intelligent...

    SvaraRadera
  2. dessvärre tror jag att åtskilliga som hörde om förslaget tänkte "ja, de har ju rätt, bra att någon törs säga det".

    sen har vi som hör till de 20% varit ovanligt högljudda. och måhända vi varit så många som 33%, kanske. men ändå. (fp) vann röster på det här. fast kanske även (mp) fick en och annan socialliberal att slutligen inse att hon eller han gått vilse i blåklintsskogen.

    även jag har varit på krigsstigen.

    SvaraRadera
  3. Anonym14:25

    det är bara ännu en tröttsam flört med de främlingsfientliga väljare Fp förlorade i senaste valet...

    SvaraRadera
  4. Anonym13:14

    Håller med dig. Och egentligen är förslaget i strid med folkpartiets övriga skolpolitik, som jag skrivit om.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker snarare att förslaget är hyfsat i linje med Fp:s skolpolitik de senaste åren, dock ej med liberalismen. Jag skrev om det här.

    SvaraRadera