2 april 2009

de bästa aprilskämten

Var det bara jag eller eskalerade 1 april i år? Det känns som att alla hade ett mer eller mindre lyckat aprilskämt. Det är lite som facebook - först när de flesta tröttnat på det hakar resten på.

Gårdagens april-höjdpunkter tyckte jag var Grön Ungdoms förslag om rödgröna helgdagar och att Mattias Svensson och Maria Ferm spökbloggade åt varandra under dagen (vilket bland annat innebar att jag fick agera bevis på hur snygga vi gröna är). Samme Mattias Svensson skrev i NEOs ledarblogg att fotbollsbiljetter ska få varningstexter och Tor "Antigayretorik" Billgren skrev om Göran Hägglunds bisexualitet. I den senare gillade jag framför allt Maria Wetterstrands fingerade kommentar: "Det är positivt men jag är mer queer än Göran även om han är mer bi än mig."

Mest frustrerande skämtet var sl-LOST.com som länkade till en halvt läckt Lost-avsnitt.

...och självklart tänker jag inte sluta blogga. Jag är fortfarande alldeles för narcissistisk och tror för mycket om mig själv för det.

1 kommentar:

  1. Va? Är inte Göran Hägglund bisexuell? *suck*

    ...och han som är så stilig!

    SvaraRadera