30 januari 2009

Ny bloggserie: Så träffade jag Fredrik Westerlund (1)

Tidigare har jag och ett antal välrenommerade personer bloggat om varför Fredrik Westerlund lämnade Folkpartiet. Men varför inte ta personhypen ett steg längre? Allt vi vill är ju att koppla våra egna personer till Fredriks starka varumärke. Därför startar idag den nya bloggserien Så träffade jag Fredrik Westerlund (som för övrigt dödar sin blogg i dagarna).

Jag träffade Fredrik första gången 2004 när han stapplade in på Miljöpartiets i Stockholms förra kansli, på Ringvägen 93. Det var det nu sovande queerfeministiska nätverket Queer Underground som hade en av sina första träffar där. Tidigare hade vi bara varit 3-4 stycken, men inför det här mötet hade det spridit sig ringar på vattnet och helt plötsligt satt ett tiotal queerkids och diskuterade hur vi skulle ta över världen. Eller i alla fall de postmoderna akademikerna i innerstaden. Fredrik verkade vara ett framtidslöfte och sa att han var öppen för alla aktivistiska förslag och gärna kunde tänka sig att skriva texter. Han avslöjade också att han hade ett förflutet i ett politiskt ungdomsförbund och (därför?) inte kände så mycket för partipolitik längre.

Det är nog lite starkt att säga att det var kärlek vid första ögonkastet, men känslorna har väckt sig starkare och idag skulle jag nog ranka att jag lärde känna Fredrik som en av de vettigaste sakerna QU åstadkom.

Jag passar bollen vidare till... Mattias Svensson!

edit:
Del 2: Mattias Svensson
Del 3: Maria Ferm
Del 4: Helena Sandklef
Del 5: Johan Ingerö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar