29 december 2008

årskrönika 8/10: årets skiva

Om jag ska vara ärlig så är inte min cd-samling uppdaterad under 2008, med några få undantag. Egentligen vill jag sammanfatta musikåret med att jag har diggat "Handsfree" med Sonny J, "Fascination" med Alphabeat, Ane Brun, Adam Tensta, Amanda Jenssen, Doktor Kosmos, "Divine" med Sebastian Telliér, Marit Bergman, "D.A.N.C.E" med Justice och nu på slutet "If you seek Amy" med Britney.

AMANDA JENSSEN, Killing my darlings : Idols starkast lysande stjärna levererade med besked när hon blev utsläppt ur TV4-fabriken.
Bästa spår: Come on (you have arrived).

DOKTOR KOSMOS, Hallå? : Äntligen är de tillbaka - och den här gången med ett konceptalbum. Jag gillar't!
Bästa spår: Doktor Kosmos spelar på Ung Vänsters sommarläget

ANE BRUN, Changing of the season : Soundet är detsamma, gitarren är densamma och Ane Bruns oefterhärmliga röst är densamma. Som tur är.
Bästa spår: Big in Japan (borde ha varit en gitarrballad från början)

ABBA, Albums: Samtliga åtta studioalbum med originallåtlistor. Fanns ingen bättre julklapp för någon som vid 10 års ålder var med i TV4 som ABBA-expert.
Bästa spår: I've been waiting for you (men det varierar)

I backspegeln: 2007, 2006, 2005

(Missa inte heller Oswalds musikkrönika för 2008.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar