23 maj 2008

kongress

Tillbringar förstås helgen i Östersund på De Grönas kongress, som så många andra gröna bloggare. Förra året kom jag till kongressen som förväntansfullt Malmöombud och lämnade kongressen som nyvald partistyrelseledamot. I år kommer jag hit som lite småstressad tjänsteman, vi får se i vilket skick jag åker.

Av döma av minglet nere i entrén så är det en glad och förväntansfylld kongress som samlas, även om ett par stora tunga debatter ligger framför oss.

Själv är nog jag mest lättad att Perrelli gick vidare i schlaget igår, för annars hade jag lovat Max Andersson att lägga ändringsyrkandet: "att Mp börjar driva ett svenskt utträde ur Eurovision Song Contest och att vi arbetar för tävlingens upplösning".

4 kommentarer:

  1. Anonym09:11

    Det är onekligen spännande att se hur det går under kongressen! Synd att inte vara där.

    SvaraRadera
  2. Men tanke på Perrellis resultat så kanske ni skall motionera om detta på nästa års kongress? ;)

    SvaraRadera
  3. Anonym19:23

    Något för dig? :)
    http://queertek.topplista.com

    SvaraRadera
  4. Anonym09:47

    Nu får du allt se till att skriva nåt nytt här på bloggen! :-)

    SvaraRadera