2 mars 2008

sju sanningar om Anders Wallner

Redan i januari blev jag utmanad av Fredrik, Jimmy och Irmeli att spotta ur mig sju sanningar om mig. Det åkte ner på att göra-listan, men har sedan dess blivit bortprioriterat. Nu är jag i kapp och redo att anta utmaningen. Som sannerligen är en utmaning eftersom jag för ett år sedan gjorde den snarlika En ska bort-utmaningen.

Men så kom jag på att jag kan sno sanningar från andra bloggare. För...

- Som Eva-Lena Jansson så tycker jag om blodpudding. Med lingonsylt. På grund av min vegetariska livsstil så har jag dock inte ätit det sedan jag var 16.

- Som Victor älskar jag att åka tåg. Jag sover jättebra (speciellt i sovvagn), får mycket gjort om jag jobbar och går till bistron och dricker kaffe bara för att det är mysigt.

- Som Blogge Bloggelito känner jag stolthet över mig själv. Jag ser tillbaka på ett än så länge ganska kort, men innehållsrikt liv med massor av höjdpunkter som jag känner att jag fått att hända, snarare än fått serverat.

- Som Helena så är jag inte så jävla smart. Jag kan knappt peka ut länder på karton, jag visste inte att Öresundsbron inte är en bro hela vägen, jag förstår inte att dammsugare suger sämre för att man inte bytt dammsugarpåse och jag tror att hemförsäkringen automatiskt följer med vid en flytt.

- Som Jimmy så tillhör jag medelklassen. För mig handlar klass om hur individer ser på sina förutsättningar och vilket slags privat skyddsnät man har att falla tillbaka på. Jag känner mig ganska medvetet om vilka sociala privilegier min klasstillhörighet ger mig.

- Som Kamferdroppar så är jag dålig på att hålla kontakt med mina vänner. Det är lyckligtvis en egenskap jag delar med flera av mina närmaste vänner. Eller, en förutsättning.

- Och så en egen: Jag äter alltid upp allt som finns på tallriken. Jag slutar inte när jag är mätt eller när jag tröttnar på smaken, utan när det inte finns någonting kvar. Enda undantaget jag hittat är ugnsbakad lök.

Nu är det min tur att utmana, och jag väljer de fem bloggande förbundsstyrelseledamöterna i Grön Ungdom: Maria, Jakop, Fredrik, Linnea och Sofia samt deras förbundssekreterare Anna och valberedare Joakim.

2 kommentarer:

  1. Anonym01:10

    Ja det är läskigt med sanningar om sig själv;)

    SvaraRadera
  2. Anonym22:22

    Tackar! Det var en rätt bra definition av klass...

    SvaraRadera