12 januari 2007

en ska bort

Via Kulturbloggen hittar jag den roligaste bloggutmaningen hittills. Uppdraget är att lista fem saker om sig själv (gärna saker ingen kanske visste), och en av dem ska inte vara sann. Läsarnas uppdrag är att gissa vilken som är falsk.

Jag gör genast ett försök:
1. Jag har dansat med Sofia "Soff-i-propp" Wistam
2. Jag har legat medvetslös på ett bargolv i Bryssel.
3. Jag har blivit erbjuden att spela in porr.
4. Jag har bokat Raymond & Maria för ett pro bono-gig.
5. Jag har Lalehs nummer i mobilen.

Så, vad är falskt? (Och så fort ni har gissat får ni andra bloggare göra en egen lista!)

Andra bloggar om Sofia Wistam, Bryssel, porr, Laleh

11 kommentarer:

  1. Anonym09:14

    Ytterst inressant, må jag säga! Jag tror nästan att jag gör som du säger, make one of my own. För jag måste säga att jag är riktigt nyfiken på vad som är och vad som ikke är sant. Jag har ingen aning. Gissar dock på att Raymond & Maria storyn inte är sann. To be continued...

    MVH Yvanna

    SvaraRadera
  2. jag röstar på nummer 4... ska göra en lista också, måste bara tänka ut intressanta saker som hänt i mitt liv...

    SvaraRadera
  3. jag röstar på tvåan.

    SvaraRadera
  4. Anonym14:48

    Jag vill sticka ut, så jag röstar på nr 5 (inte för att det skulle vara mest osannolikt, men ändå).

    SvaraRadera
  5. Anonym16:17

    Tvåan!

    SvaraRadera
  6. Anonym18:54

    Fyran...

    SvaraRadera
  7. Anonym20:26

    hm. jag vet några som är sanna. jag tänkte först på raymond och maria. men jag tror faktiskt på bargolvet i bryssel - även om det antagligen är en trolig historia. vi får se om jag gör en egen lista.

    SvaraRadera
  8. Hittills är det bara en av er som har rätt. Plus Helena, som gissade IRL (bonuspoäng).

    SvaraRadera
  9. Anonym00:20

    näe men du har inte lalehs mobilnummer. har hon mobil?

    SvaraRadera
  10. Dansade med "Soff-i-propp" på en TV3-fest 2003 (i Skövde, tror jag). Efter att ha slagit huvudet i ett bord låg jag medvetslös någon sekund på en bar i Bryssel 2004. Jag har blivit erbjuden en av rollerna i en queerfeministisk porrfilm. Inför PeaceQuests fredsfestival 2004 bokade jag Raymond & Maria.

    Däremot har jag inte Lalehs nummer i mobilen.

    Grattis Jimmy, Helena, och Victor!

    SvaraRadera
  11. Anonym13:57

    Tackar tackar! Tyckte väl det var nåt suspekt med att Laleh skulle ha en mobil...

    Jag har tagit upp utmaningen på min blogg. Gå gärna in och gissa! :-)

    SvaraRadera