21 februari 2007

rättvisesänkt

Jag sökte ett jobb för ett par veckor sedan, som projektledare på Rättvisemärkt (i Stockholm). Egentligen vill jag bo kvar i Malmö, men jobbet var för fantastiskt för att inte söka. Och för klockrent för mig. Martin kommenterade annonsen med att den "ser mer ut som en annons från någon som träffat dig på en festival och nu försöker hitta dig igen".

Men idag fick jag ett mail om att de plockat ut några på intervju, och jag är inte en av dom. Trist.

Men men... Å andra sidan får jag skriva min c-uppsats utan studieuppehåll, fortsätta vara aktiv i Miljöpartiets bästa lokalavdelning, bo kvar i min fina lägenhet coh fortsätta hänga med Jun, Maria och alla andra fina människor här nere.

Andra bloggar om Rättvisemärkt.

6 kommentarer:

  1. Anonym13:34

    Jag beklagar lite för din skull, beklagara djupt för rättvisemärkts räkning, men tänker inte sticka under stol (whatever that means) med att jag är SJUKT NÖJD.

    Att ha världens bästa Andwal i samma stad som man bor är inte att underskatta.

    Grattis, mig och resten av Malmö!

    SvaraRadera
  2. Haha, kommentaren "Grattis, mig och resten av Malmö!" var ju inte dålig för att smeka mitt ego... ;)

    SvaraRadera
  3. Jag blev så glad så att jag blev tårögd...

    SvaraRadera
  4. Anonym11:42

    Yes, äntligen har jag lyckats manipulera folk med tankekraft! Efter alla dessa år...!

    Måste kännas ganska bra att gå vinnande ur detta oavsett hur resultatet blivit, i alla fall. Jag är glad för min skull, nu när jag inte heller kommer hamna i Stockholm!

    SvaraRadera
  5. Det här var veckan då Grön Ungdom Skånes förra valberedning antingen låg hemma i migrän, blev dissade av drömarbetsplatsen eller blev utkonkurrerade från ett förtroendeuppdrag. ;)

    ...undrar vad som händer nästa vecka?

    SvaraRadera