7 februari 2007

och så var de bara en...

För tio deltagare börjar idag dokusåpan "Partisekreterare 2007". Under fjorton veckor kommer de att drillas i organisationsledning och möta kritiska frågor från riksvalberedningen, försöka få stöd från lokal- och regionavdelningar och uppmärksamhet från partiet.


Deltagarna är...
Angela Aylward, 27, organisationssekreterare, Mölndal.
Agneta Börjesson, tidigare planeringschef på finansdepartementet, Onsala.
Lars O Flodin, avdelningschef, Hallstahammar.
Gabrielle Gjerswold, politisk sekreterare, Södertälje.
Morgan Holmström, 30, Kristianstad.
Karin Jansson, äldrevårdsbiträde, Färila.
Annika Lundegårdh, egenföretagare, Uppsala.
Annelie Mattson-Djos, 31, miljökonsult, Mora.
Anna Norrman, 39, samordningssekreterare, Malmö.
Tina Wallenius, 34, bild- och konstvetare, Göteborg.

Vi får se hur många som står kvar under finalveckan (vecka 20) i Norrköping. Då ska de hålla ett avslutande tal och sen röstar juryn, bestående av kongressombud från hela Sverige. Första pris är att bli vald till partisekreterare för Miljöpartiet de Gröna och ersätta Håkan Wåhlstedt.

Andra bloggar om Miljöpartiet de Gröna.

4 kommentarer:

  1. Spännande! Har du någon favorit?

    SvaraRadera
  2. Well, jag har bara jobbat med en av dem, Anna Norrman, som är riktigt riktigt duktig... Själv?

    SvaraRadera
  3. Tina Wallenius har jag träffat, Karin Jansson känner jag till - och Angela Aylward är redaktör för skriften Perspektiv på grön ideologi som är riktigt intressant. Resten vet jag inte vilka de är. Tror att Angela Aylward ligger bäst till hos mig just nu, men jag ska vänta och se...

    SvaraRadera
  4. Det kommer att vara en decimerad skara på kongressen, så jag sparar personkommentarer tills dess.

    SvaraRadera