8 februari 2007

känslig gayrörelse?


Delar av gayrörelsen i USA har fått Snickers att dra tillbaka en reklamfilm.

Jag tycker själv att reklamen är rätt kul, och ser inte det homofoba i det. Snarare driver den med homofoba heterograbbar. Men den rörelsen verkar inte ha reagerat?
(Dessutom var väl det här agerandet det bästa sättet att få fler att se filmen?)

Edit: Tydligen fanns det en kampanjsajt, afterthekiss.com, där man kunde välja alternativa slut. Ännu roligare! Bland annat fanns ett där en tredje mekaniker kommer och vill vara med. Det går att se här. Kritiken blir än mer oförståelig.

Andra bloggar om reklam, HBT, yttrandefrihet

9 kommentarer:

  1. Jag och Rasmus tycker den är fantastisk! Precis som du skriver, är det ju de som måste bevisa sin manlighet för att inte betraktas som gay som löjliggörs.

    SvaraRadera
  2. Anonym12:19

    Intressant. Men har du länken till reklamen?

    SvaraRadera
  3. Anonym20:00

    Jag hatar både reklam och babbliga paneltyckare, men [URL=http://www.youtube.com/watch?v=qRGe1T4SgiQ]här[/URL] är ett litet klipp om klippet.

    SvaraRadera
  4. Anonym20:01

    Eh, ja, här alltså.

    SvaraRadera
  5. Jag fattar inte heller uppståndelsen. Fick bara igång den med den tredje mekanikern, och den tyckte jag var kul!

    SvaraRadera
  6. Tack för Rosie-klippet, A! Där fick man veta att reaktionen delvis var riktad mot webbsidan där man bland annat fick se fotbollsspelarnas homofoba reaktion på kyssen.

    SvaraRadera
  7. Anonym10:13

    alltså, haha, den är ju störtskön!

    SvaraRadera
  8. What´s the fuzz about, undrar jag.

    SvaraRadera