10 februari 2007

(f)em(i)nism

Idag har Grön Ungdom Skåne årsmöte, jag är på plats i egenskap av valberedare och inledningsdebattör. Jag och Maria Hagberg från F! ska diskutera likheter och skillnader mellan grön feminism och F!-feminism kl 11. Jag ska se om jag kan påminna mig om mina tankar från kongressen 2006.

Jag har suttit i/modererat paneldebatter om feminism med bland andra Monica Amante och Lina Ydrefelt och vi brukar oftast vara ganska överens, så det ska nog gå bra.

Mikael gör lite reklam här. :)

Andra bloggar om Feministiskt Initiativ, Grön Ungdom, feminism.

5 kommentarer:

  1. Hade varit kul att bevista! Du får berätta på bloggen om hur debatten gick.

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsningen! :)

    Maria och jag hade ett ganska informellt samtal där hon kritiserade Mp för synen på föräldraförsäkringen (tredelad istället för tvådelad), att vilja slå ihop JämO med de andra diskrimineringsombudsmyndigheterna och att tycka att religiösa huvudmän kan driva skolor. Och jag försvarade våra synpunkter. Så pratade vi om särorganisering, i kvinno- och ungdomsförbund över huvud taget.

    Överlag var vi ganska överens om det mesta, och Grön Ungdom fick en del cred av henne.

    SvaraRadera
  3. fanns det ingen bild till detta inlägg innan? eller har jag drömt? den var jättebra...

    SvaraRadera
  4. Haha, jo, men den kändes krystad så jag censurerade. :)

    SvaraRadera
  5. Verkar ha varit ett rätt schyst samtal. Skriv gärna mer om grön feminism på bloggen!

    SvaraRadera