31 januari 2007

kan man mala kaffebönor i en valberedare?

It's that time of the year - årsmötestider. Så vaknar de som ur dvala, landets alla valberedare som slumrat under året sedan de blev valda för ett knappt år sedan. Valberedaruppdraget är ett underskattat uppdrag, både utifrån hur viktigt det är, men även hur mycket tid det tar, eller, kan ta om man gör det ordentligt.

Jag har tidigare valberett styrelser för Grön Ungdom Stockholm och Studentkåren Malmö. I år valbereder jag Grön Ungdom Skåne och PeaceQuest för fullt. Hör av dig om du är pepp.

Valberedningarna för Miljöpartiet Malmö och Grön Ungdom riks (och även RFSL Sthlm, märkligt nog) har hört av sig till mig och fått nekande svar.
Däremot väntar jag på Miljöpartiets riksvalberedning som redan fått ett ja.

Andra bloggar om valberedande

2 kommentarer:

  1. Ja tänk, allt det där och så Miljöpartiet också. Tack ska du ha själv, båda de gånger jag har varit ute med dig har varit helt fantastiska. Du hade säkert fått en kram du med eftersom de lär ha sett att du också sjöng med (jag tror att vi tre var de enda som höll igång genom hela spelningen).

    SvaraRadera
  2. Definitivt. Vi var de enda riktiga fansen där. Har du hört den engelska ep:n?

    SvaraRadera