4 april 2006

Borås' finest

Nåt sånt här gör man inte ostraffat. Puss på dig.

3 kommentarer:

  1. Återigen får jag berömma dig för din förmåga att uttrycka dig och sätta fingret på problemet även i ord, på pappret. Under helgen i Flen inspirerades jag mycket.

    Det unika med Junilistan (JL) är just att de inte står på någon ideologisk basis, som du ändå frågar efter. JL står utom - och över - tidigare ideologier och plockar det bästa ur dessa för att uppnå ett bättre Sverige, där huvudparollen inför valet är "ett folk i arbete". Förslagen därtill är plockade ur båda läger och där har du anledningen till att jag håller mig till deras grundtanke. Även deras syn på en fördjupning av demokratin, står mig väldigt nära.

    SvaraRadera
  2. Och det jag försöker säga är att JL inte är det första partiet som försökt plocka det bästa från de etablerade partierna och skapa nåt nytt, utanför höger-vänster-skalan.

    Kristdemokraterna gjorde det. Centerpartiet gjorde det. Miljöpartiet gjorde det. FI gjorde det. Mp och Fi försöker fortfarande göra det, men blir av media och allmänhet alltid inplacerade i ett av blocken. Fp och C har slutat försöka och allierat sig med borgarna.

    Och att som JL prata om en fördjupnuing av demokratin är bara löjligt, Marcus. Medlemmarna får ju inte ens rösta om vilken politik partiet ska ha.

    SvaraRadera