24 december 2005

Årets bar/klubb


Klubb Defekt på Grottan
Nu är jag ju partisk eftersom jag är förälskad i arrangörerna, men faktum kvarstår. De bästa utekvällarna 2005 var de på Defekts dansgolv till Bittes och Victors spellistor. Queerkids of Sthlm sörjer, men en ska lägga av när en är på topp. Hångel!

Klubb Slick på Kägelbanan
Jag var ju för liten för att ha upplevt Slicks förra storhetstid, men jag var inte sen ute att hoppa på comeback-tåget. Ett dansgolv har aldrig varit svettigare. Fantastiska sommarnätter, tills DN På Stan började dra dit Svenssons.

Embargo
Jag hittade in på restaurang Moldaus bakficka vid Bergsunds strand vid Hornstull av en händelse, förälskade mig i 80-talsrummet och drack mången våreftermiddags after work-öl där. Till den milda grad att det blev 22-årskalas med mousserande där i maj.

(inget Malmö-hak har lyckats ta sig in på listan - överraska mig, Skåne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar