24 december 2005

Årets inte-riktigt-ända-fram

Tja, en lyckas ju inte fullt ut med allt man tar sig för. Ärlighet är det nya Anders, så håll till godo.

Journalistlinjen på Skurups folkhögskola
Okej, förstahandsplanen var inte Malmö högskola, utan härliga hålan Skurup och att bli en bättre skribent, men trots hyfsade resultat på inträdesprovet så blev det en reservplats långt ner...
However - inget Malmö, ingen schysst lägenhet, inget schysst jobb osv.

Rättvisemärkt-föreläsningen för LUF
LUF skulle ha konsumentmaktskampanj och beställde en informatör från Rättvisemärkt. Föga anade jag att min krönika "Liberalismen är passé" skulle vara publicerad i deras medlemstidning samma dag. Behöver jag tillägga att de var tämligen svårflirtade? Min rättvisemärkt-trainee var hyfsat förskräckt, "är det alltid såhär?"
However - det kan ha varit det roligaste rättvisemärkt-passet hittills.

Kandidaturen till språkrör för Grön Ungdom
Ja, som det kommer vara inpräntad i cachade GU-sidor via google så kandiderade jag mot Alex till språkrör i april. Second place - first loser.
However - fick jag en chans att dra ner på engagemangen och slippa gå in i väggen. Att dribbla röruppdrag och de andra engagemangen jag hade under våren och sommaren hade blivit min död.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar