27 december 2008

årskrönika 3/10: årets bar/klubb

När jag tänker tillbaka på de sena nätterna 2008 tänker jag nog framför allt på födelsedagsfester och allehanda märkliga efterfester. I början av året var klubb G farliga. Mot slutet dök Club Pigall upp som om Leo håller uppe takten nog är med och fajtas nästa år. Ett event som borde utvecklas till en klubb var Stekare mot FRA på Café Opera.

Slick (Kägelbanan): Äntligen! Jag trodde att Slicks guldålder var förbi, men 2008 års version visade att man fortfarande kan svetta sig törstig på det där dansgolvet i trä, hångla en massa och vandra hemåt lycklig på götgatsbacken... Och hey, förköp är en bra grej!

Golden Hits: Hur hetero kan man bli? Ja, om ni frågat mig 2007 så hade jag svarat: "man kan hänga på Golden Hits". Men först lockade Lina iväg mig och min syster till 80-talsgolvet på våning 3 och sen testade jag karaokebaren med Bergsjögänget. Svårtoppade kvällar. Och att jag, trots att jag övervägt att anmäla deras vakter för diskriminering, fortfarande går dit - talar för sig själv.

Mums Mums (Judy's): Innovativt och smutsigt. Först porrmusikalen Fläskprivat med kanske Prides varmaste lokalen och sen det makalöst klockrena konceptet Youtube Idol som kan ha varit årets roligaste kväll... Mer talangjakter åt folket!

Club Rosa Drömmar (Teater Scenario): Konceptet "som en hemmakväll" hördes av ett par, tre klubbarrangörer under året. Men då undrar jag hur klubbigt det är hemma hos dom. De rosa drömmarna lyckades mitt i prick och det enda jag är negativ till är att jag inte lyckades komma dit fler gånger under hösten...

I backspegeln: 2007, 2006, 2005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar