21 januari 2008

jag älskar att dela med mig



YouTube och Aftonbladet Webb-TV kan ni se den gröne EU-parlamentarikern Carl Schlyters film I wouldn't steal om fildelning. Filmindustrin rasar förstås - är inte detta att uppmana till stöld?

Carl blir intervjuad på mp.se:
- Att dela med sig är inte stöld. Vi svenskar spenderar jättemycket pengar på kulturkonsumtion och medieindustrin går med jättevinster, men istället för att de som skapat kulturen får pengarna går de till att lobba igenom lagar som inte folket vill ha. Det tycker jag är stöld.

Som jag skrivit tidigare så tycker jag att fildelning är 2000-talets blandband. De Grönas PM "Släpp filerna fria! - Stärkt konsument- och kulturskaparmakt" kan ni ladda ner här.

(Det är för övrigt spännande att följa Fredrik Reinfeldts version av att "inte jaga en ungdomsgeneration")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar