4 december 2007

toalettpolitiskt ansvarig

Igår ringde P3 för att de håller på att spela in ett program om toaletter som ska sändas på nyårsdagen. Ett inslag handlar om könsuppdelningen av toaletter, vilken funktion herr- och damtoaletter har. Journalisten hade blivit hänvisad till mig av De Grönas pressavdelning...
Det känns bra att nu vara keps- och toalettpolitiskt ansvarig.

Självklart svarade jag snällt på frågorna och förklarade att ett queerparti förstås ifrågasätter slentrianmässig könsuppdelning men att vi inte planerar några åtgärder i frågan...

Vore i och för sig spännande om någon som blivit utslängd från "fel" toalett JämO-anmälde.

Andra bloggar om toaletter, queer.

3 kommentarer:

  1. måste säga att jag blir imponerad av dina ansvarsområden, vad kommer härnäst?

    SvaraRadera
  2. Ingen aning...jag får fråga pressavdelningen.

    SvaraRadera
  3. Åh, dom borde ha ringt mig också. Jag har ju skrivit en fempoängare om könsuppdelning på offentliga toaletter!

    SvaraRadera