26 oktober 2007

det är inte facebook som är problemet

De senaste dagarna har flera medier haft moralpanik angående att folk lämnar ut sitt privatliv på facebook och andra communities utan att tänka på följderna...

John bloggar som vanligt mitt i prick: "Samtidigt som DN spekulerar i konsekvenserna av att du skriver ordet "tennis" under intressen på Facebook, så pågår ett markant skifte i Svensk integritetspolitik, där regeringe nvill öppna upp för buggning och lagring av oerhört privat data."

Jag har faktiskt inga som helst problem med att få riktad reklam - chansen är ju större att någon erbjuder en vara eller tjänst som jag faktiskt vill ha. Och jag är fullt medveten om att de bilder jag slänger upp på webben aldrig kommer att försvinna därifrån.

Andra bloggar om integritet, facebook.

1 kommentar:

  1. Vilken Facebook-panik! Vi måste tillhöra en annan generation för jag förstår inte paniken. Ett sådant drev, alla följer efter. Och precis, om man nu måste ha reklam är väl riktad bättre än att de fyller min mailbox med reklam för hur man bäst förstorar manliga könsorgan och Viagra...

    SvaraRadera