20 juni 2007

Alice for president

Alice Bah Kuhnke lämnar nu efter tre år uppdraget som generalsekreterare för Rättisemärkt och blir istället chef för Kooperativa institutet. Jag tror att Alices roll som generalsekreterare och det statliga stödet till föreningen för Rättvisemärkt (en av mitt partis gröna framgångar i budgetförhandingarna med Socialdemokraterna) har varit två nycklar till de framgångar rättvis handel-rörelsen haft de senaste åren.

Alice är en personlig förebild och det är inspirerad av henne som jag valt att lägga stora delar av mitt politiska engagemang på fair trade-frågorna.

Andra bloggar om Alice Bah Kuhnke, rättvis handel.

2 kommentarer:

  1. Anonym11:27

    åh typiskt, jag som såg fram emot att stöta på Alice i trapphuset på Pustegränd...

    SvaraRadera
  2. Men hon är ju gift! ;p

    SvaraRadera