14 februari 2007

är du jämlik lilla vän?

Idag besökte jag Lunds ungdomsting, dryg hundra ungdomar och föreläste om jämlikhet som en introduktion till temadagen på samma ämne. De verkade nöjda och peppade efteråt. Jag var minst lika peppad. Det är nostalgiskt att se högstadie- och gymnasieungdomar med brinnande engagemang för jämställdhet, internationella frågor, miljö och djurrätt.

Skönt också att ibland inte ha mp-mössan på utan prata ur ett bredare perspektiv.

Träffade Astrid Nymansson, elevorgare som jobbar med elevråden i Lund. Hon räddade en diskussion om "män är djur"-uttalandet som löpte risk att spåra ur lite.

Andra bloggar om Lunds ungdomsting, jämlikhet.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Kul att det blev en framgångsrik utflykt! Det var trevligt att springa på er igår, jag nämnde lite om det också i mitt inlägg om hur jag bl.a. utmanade högtidens mononormativitet ;)

    SvaraRadera